Wie helpt me Stuart Beam Engine af te bouwen?

Alle vragen over stationaire machines kunnen hierin staan

Moderator: Moderators

Helmer

Wie helpt me Stuart Beam Engine af te bouwen?

Berichtdoor Helmer » ma okt 11, 2010 12:37 am

Vijf jaar geleden is mijn vader overleden en hij heeft een onafgemaakte Stuart Beam Engine nagelaten. Ik zou deze nu graag afmaken, maar ik heb geen verstand van stoomtechniek en van metaalbewerking en ik heb ook geen werkplaats. Kortom: Dat wordt lastig voor mij om te doen :(

Voor zover ik kan nagaan, is het draaiwerk voor een groot deel gedaan, maar er zijn nog wel wat bewerkingen nodig. Mijn vader was nogal eigenwijs, dus het is goed mogelijk dat er ook nog modificaties in voorbereiding waren.

Ik zou graag samen met iemand de machine afmaken, waarbij het goed mogelijk is dat ik vooral de hand- en spandiensten doe en niet zoveel meer, maar het zou ideaal zijn als ik gaandeweg het nodige van stoommachines en het bouwen ervan kan leren. Ik heb ook nog de ruwe onderdelen van een Stuart Babcock boiler en het zou natuurlijk mooi zijn om echt te kunnen stomen, maar alles op z'n tijd. Ik heb geen haast en denk zelf aan eens in de twee weken een avondje maken en sleutelen.

Wie weet er iemand in de buurt van Zaandam of Amsterdam die voor mij en samen met mij de machine zou willen afmaken? Ik ben ook bereid om hiervoor een vergoeding te betalen.

Helmer

Terug naar “Stationaire machines”