Info vraag

Alle vragen die nergens anders kunnen kunnen hier worden gesteld

Moderator: Moderators

William

Info vraag

Berichtdoor William » Za Dec 23, 2017 2:49 pm

Hallo .

Zal me even netjes voor stellen , ik ben WIlliam 46 jaar en kom uit enschede , mijn kennis wat live steam betreft is eerlijk gezegd 0 , alhoewel de techniek mij erg intresseerd .
Mijn kennis met treinen is zover dat ik een leuk tuinbaantje heb en hier en daar wat leuke dingen er mee doe .

Zoals nu ook mijn Info vraag .

Ik bouw tbhv een goed doel een 3 delige steampunk trein , waar ik alle onderdelen ter montage klaar heb liggen .
Cq de opbrengst van het project gaat maar een stichting die zich inzet voor kinderen met brandwonden trauma,s .
Nu heb ik van een hobby kollega een live steam ketel gekregen met een opbouw , , lijkt mij voor iets van een wals .
het idee was om deze ketel in de lok te monteren als extra omdat het thema steampunk is , maar het geheel is te groot , verzagen en op maat maken kan , maar dat is zonde .
De ketel mag niet meer gestook worden , en wil dus nu de unit standalone maken en doormiddels van een motortje de onderdelen laten bewegen , waarbij geluid en stoom via een decoder gerealiseerd worden , dat is althans de planning , het zij op een wagon , of op het Display wat bij de trein komt .
Hiervoor zoek ik materiaal zoals wilen , tandwielen zuigertjes ea wat niet meer bruikbaar is voor live steam gebruik is afgekeurd , als dat bestaat .
De onderdelen die ik voor mij zie zijn onderdelen die best wel een beetje patina oudere look vanwege uitelrijk ketel .

Wie heeft wat tips en eventueel wat materiaal wat niet meer gebruikt word .
En een link met wat meer foto,s , dit is even een rommelig overzicht , de bouw word op facebook pagina,s en grootspoor forum bij gehouden .
Mochten er vragen zijn stel ze gerust .

https://myalbum.com/album/nE8If3k3qmEZ

Hier nu even wat afbeeldingen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Algemeen”