TAIG

Alles wat maar te bedenken is met werkplaatstechnieken kan hier gevonden worden.

Moderator: Moderators

Mark2007

Berichtdoor Mark2007 » do jan 03, 2008 5:25 pm

Ja hem heb ik wel eens vaker gezien, sterker zo vaak dat het eigenlijk valt onder professionele spammer, iedere dag haalt hij zijn advertenties weg en plaatst ze opnieuw om maar bovenaan te staan.

De drieklauwen die hij verkoopt zijn zonder binnendraad dus niet bruikbaar voor mij bovendien heb je voor ongeveer hetzelfde bedrag een kleine tos drieklauw die nauwkeuriger is(maar ook geen 3/4 binnendraad heeft).

Het schroefdraad 3/4 wordt eigenlijk alleen nog maar gebruikt bij houtdraaimachines vandaar dat je ze niet zoveel tegenkomt, taig in Amerkia heeft ze wel (ook 4 klauwen) en voor een schappelijke prijs, maar ik hou mijn geld nog wel even vast in de hoop er een andere draaibank bij te kopen.

Mark

ArnoldS

Een Taig gesignaleerd

Berichtdoor ArnoldS » za jan 05, 2008 7:48 pm

Hallo Mark en anderen,

Voor wie nu echt geïnteresseerd is geworden in dit kleine type draaibank heb ik een tip: Ik heb er een gezien bij Van Eldik in Ter Aar (zie http://82.92.244.98/vaneldik.com/catalo ... f2e203c25c ). Dit bankje was ook voorzien van een zelfbouw houten onderkastje echter niet van hoogstaande makelei en laat de elektrische bedrading ook maar weg want dat leek ook nergens op. Wel interessant is dat dit draaibankje voorzien was van een originele Taig drieklauw en een vertikaal support. Misschien is er wel een beetje oplapwerk nodig maar persoonlijk denk ik dat 't wel meevalt na het afstoffen.
Op die zelfde plank staan nog een paar interessante kleine Russische draaibankjes van het merk Technica. Als je toch op zoek bent is het zeker de moeite van het snuffelen waard bij Van Eldik. Leuke zaak hoor, ik heb mijn draaibank er ook gekocht en ze hebben tenminste leuke tweede hands draaibanken en freesmachines staan.

Vriendelijke groeten,
Arnold

Mark2007

Berichtdoor Mark2007 » zo jan 06, 2008 12:20 am

helaas de link leide niet naar iets met een foto, maar gezien de prijzen bij vaneldik verwacht ik dat hij een behoorlijk bedrag zal vragen (heb jij enig idee wat hij er voor vroeg).

mark

ArnoldS

Taig bij Van Eldik

Berichtdoor ArnoldS » zo jan 06, 2008 3:31 pm

Hallo Mark en andere gegadigden,

Deze Taig die bij van Eldik staat, staat op een plank nogal achteraf met een laagje stof (als gezien op zaterdag 5 januari 2008). Als je naar binnen stapt en je doet een bod dan heb je best kans dat ze overstag gaan. Je kan namelijk spullen niet tot in de eeuwigheid in je winkel bewaren want al die plankruimte kost ook geld. Dus... ga gewoon even langs of bel ze even: nee heb je, ja kun je krijgen, nietwaar?
Haha, inderdaad heeft Van Eldik niet alles gekatalogiseerd op z´n website, maar dat maakt een bezoek alleen maar meer een echte ontdekkingstocht, persoonlijk houd ik daar wel van. Wie weet, staat er nog meer leuk spul waar je al jaren naar opzoek was...

Vriendelijke groeten,
Arnold

Mark2007

Berichtdoor Mark2007 » zo jan 06, 2008 5:47 pm

Ik denk dat Eldik ietwat ver rijden is vanaf hier (ik woon 20km onder Tilburg tegen de belgische grens aan).
Misschien leuk voor een ander forumlid.

Mark

Gompy
Contacteer:

Berichtdoor Gompy » zo jan 06, 2008 8:15 pm

Ik kan hem nu ook niet echt goedkoop noemen, zelfs de *made in China* spullen zijn (te) ruim aan de prijs (min 10%).

Fvlz

Re: TAIG

Berichtdoor Fvlz » di dec 20, 2016 2:26 pm

Ben nieuw op dit forum. Het is al een oud item, maar misschien mag dat.

Ik heb zo'n v.Grimbergen machine en naarstig op zoek naar onderdelen. Kan iemand me verder helpen?

Gompy
Contacteer:

Berichtdoor Gompy » di dec 20, 2016 2:40 pm

Tony een mailtje sturen ?
http://www.lathes.co.uk/taig/

Fvlz

Berichtdoor Fvlz » wo dec 21, 2016 1:57 pm

Heb ik gedaan gisteren, maar wacht nog op antwoord.
Kwam ook een firma tegen in Arizona, misschien dat die me kunnen helpen aan parts. Laat het wel horen.

Terug naar “Werkplaatstechniek”