mamod 1313 stoomtrekker verbeteren.

Een Stoomwals of trekker aan het bouwen, of een vraag hierover ? Stel ze hier!

Moderator: Moderators

bramsilverbug

mamod 1313 stoomtrekker verbeteren.

Berichtdoor bramsilverbug » Wo Sep 04, 2013 6:36 pm

Beste stoomlief hebbers,

Ik heb nog een oude Mamod 1313 stoomtrekker staan die nooit echt goed heeft gedraaid.
Daarom wilde ik vragen of deze makkelijk te verbeteren is, ik dacht zelf eraan om er bijvoorbeeld een vlampijpketel van te maken zodat die beter stoom produceert want dat is nu juist het probleem want dit is matig.

Moet ik er een compleet nieuwe ketel voor maken als ik een vlampijp ketel heb of kan ik de oude ketel verbouwen .

Het cilindertje heb ik ooit al eens vervangen door een verbeterde oscilerende en deze wilde ik er dan om het simpel te houden behouden.

Ik heb geen ervaring met bewerkingen zoals draaien , we hebben wel een kleine draaibank staan maar weet niet of deze geschikt is voor dit soort werk.

Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken en kan ik er misschien een goed werkende stoom traktor van bouwen!

Met vriendelijke groeten,

Bram

bramsilverbug

Berichtdoor bramsilverbug » Wo Sep 04, 2013 6:42 pm

Hier nog wat foto's van het stoomwalsje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bramsilverbug

Berichtdoor bramsilverbug » Do Sep 05, 2013 11:10 am

Op internet een leuk voorbeeld gevonden om er een stoomtreintje van te maken. Dit lijkt me ook erg leuk.
Alleen zou ik dan een vlampijpketel willen maken en een 3 asser .

http://modelsteam.myfreeforum.org/archi ... 20977.html

gerard

Berichtdoor gerard » Vr Sep 06, 2013 12:47 am

Hoi Bram

waar stook je het machientje mee. Je zou een goede gas of spiritus brander kunnen bouwen. En deze proberen i.p.v. de ketel gelijk aan te passen.

M.v.g. Gerard
Het gaat niet om de luxe van de keuken, maar om de kok die er wat mee doet!!

Www.spoor1locloods.nl

bramsilverbug

Berichtdoor bramsilverbug » Vr Sep 06, 2013 11:25 am