LTD-GTID

Hier kunt u alle zaken aangaande heteluchtmotoren/stirling motoren kwijt

Moderator: Moderators

Chriske
Berichten: 30
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 5:32 pm

LTD-GTID

Berichtdoor Chriske » za okt 08, 2011 9:55 am

Dit is een eerst test rond een ideetje dat we bezig zijn uit te werken.
http://gti-duffel.be/forum/viewforum.ph ... 47d3876c78
Bedoeling is om de bouw van onze LTD's eenvoudiger te maken.

Chris

pfb
Berichten: 163
Lid geworden op: za jun 30, 2007 12:06 pm
Locatie: Ezinge

Bouw LTD

Berichtdoor pfb » za okt 08, 2011 10:29 am

Moi Chris,
Met belangstelling volg ik je test.
Goed nagedacht over de vervaardiging, met duidelijke foto's.
Dank je wel.
Peter

Chriske
Berichten: 30
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 5:32 pm

Berichtdoor Chriske » zo jan 15, 2012 9:08 am

De CD doosjes zullen worden vervangen door PVC cilinders.
Enkele foto's hoe die cilinders gesneden worden.
Wellicht deed iemand dit al eerder...?

http://gti-duffel.be/forum/viewtopic.ph ... be2b0df44b

Chriske
Berichten: 30
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 5:32 pm

Berichtdoor Chriske » zo feb 26, 2012 12:41 pm

..en we zijn weeral een stapje verder.

Afbeelding

http://gti-duffel.be/4B/StirlingLTD/P10 ... 2video.mpg

Bijna alle onderdelen zijn klaar dus onze leerlingen kunnen beginnen met monteren van hun Stirling. Streefdoel is een 40-tal motors die klaar moeten zijn tegen begin mei (Open deur in onze school)
Na heel wat aanpassingen en kinderziektes de wereld uithelpen is de eerst sinds een paar dagen klaar en operationeel.
Momenteel doet hij het redelijk goed. Hoewel ik niet 100% tevreden ben. In de uitvoering hieronder zitten de kinderziektes nog in, dus ik verwacht dat de volgende een pak sneller zullen kunnen en eventueel (zoals ik al op mijn vingers getikt werd -en terecht- ;-)..) zonder de koeling (die ik momenteel wél gebruik).
Een van de grote bekommernissen is dat, door de opwarming van de grondplaat, die een beetje op en neer plopt tijdens de werking. De basisplaat is 5 mm dik maar in het binnenste deel werd die uitgedraaid tot een magere 0.8 mm. Bedoeling hiervan was om de warmte naar binnen toe sneller te laten verlopen. Maar blijkbaar is die 0.8 mm toch wat aan de dunne kant. Ik heb een sterk vermoeden dat hierdoor een beetje druk/compressie verloren gaat en we dus zodoende een beetje aan kracht verliezen.(Is trouwens duidelijk te zien in het filmpje)

Er zijn nog wat aandachtspuntjes die we zeker moeten respecteren.
http://gti-duffel.be/forum/viewtopic.ph ... b9d14e266f

Chriske
Berichten: 30
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 5:32 pm

Berichtdoor Chriske » wo mei 02, 2012 12:01 am

Ondertussen zijn de eerste LTD's klaar voor onze Open Deur.
Bedoeling was om alle LTD's klaar te hebben maar spijtig genoeg niet dus.

Na het doven van de kaarsje blijven de LTD's nog 10 tot 15 minuten verder draaien. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het ijs op de bovenplaat.

http://gti-duffel.be/4B/P1020841_mpeg2video.mpg


Terug naar “Heteluchtmotoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron