Eerste bericht

Forum voor alle zaken aangaande spoor 1

Moderator: Moderators

Spoor-1 DRG-E95

Eerste bericht

Berichtdoor Spoor-1 DRG-E95 » za jun 04, 2011 11:29 pm

Dit is voor het eerst dat ik een bericht typ op een forum, eerst maar eens kijken of dit lukt.
Wat wil ik bouwen?
Ik ben lid van vrienden 1 : 32 (spoor-1), graag zou ik een spoor-1 model hebben van de DRG E95, dit model heb ik in HO van Brawa dit is een imposante machine.
Waarom wil ik mijn hobby delen met mede hobbyisten.
Ik heb geen ervaring met het bouwen van lokomotieven, ik ben nu bezig met een SIK (311) in spoor-1. Mocht dit lukken, dan wil ik daarna beginnen met de DRG E-95, het zou leuk zijn als er iemand is die ook deze machine zou willen bouwen, dan kunnen we ervaring delen.
Ik ben niet zo'n snelle bouwer, het mag best 10 jaar duren, het moet voor mij wel plezier blijven.
Het gereedschap wat ik thuis heb is een figuurzaag, sleutelvijltjes, soldeerbouten, tafelboormachine, computer en meet en teken middelen.
Straks ga ik bedenken met welk onderdeel ik wil beginnen. Nu eerst kijken of mijn eerste bericht gelukt is.

20 juli 2011.
2 Jaar geleden ben ik van werkplek veranderd. Voor die tijd was ik al eens begonnen aan een Bakkertje van de OSM, de 327 van de NZH en zelfs een blokkedoos van de NS, alles in schaal 1 : 32. Geen van deze projecten heeft het eindpunt gehaald. Het veranderen van werkplek greep ik aan om een nieuw eenvoudiger project te starten. Ik ben lid van vrienden 1 op 32 en daar rijden 3 locomotoren van de NS, natuurlijk in de schaal 1 op 32.
Mij is verteld dat het een eenvoudig model is om te beginnen, vandaar dat ik daar twee jaar geleden aan begonnen ben. Ik zie deze site als een motivatie om hier mee verder te gaan, toen ter tijd had ik ingeschat hier vier jaar voor nodig te hebben.
Daarnaast ben ik in het bezit van het boek van de NS stoomlokomotief 1700. Ik vind dat deze zo'n mooie slanke tender heeft, dat ik parrallel aan de locomotor en de DRG-E95 ook deze tender wil maken. In het spoorwegmuseum in Utrecht staat een tender welke veel overeenkomsten heeft met de tender van de NS-1700.
Dus net zo als bij de locomotor kan ik daar maten nemen.
Een project beginnen is eenvoudig,
een project voltooien is een kunst.

Terug naar “Spoor 1”