Stoomdag in Leek 2014

Forum voor alle zaken aangaande spoor 1

Moderator: Moderators

brammoos
Contacteer:

Stoomdag in Leek 2014

Berichtdoor brammoos » vr mei 30, 2014 4:48 pm

Beste Stoomgenoten,

Hierbij een link van een impressie op de spoor een baan in Leek op Hemelvaartsdag 2014. Er was veel te genieten zoals jullie kunnen zien.

www.youtube.com/watch?v=PVko7evPvYc

Met Stoomgroet, Bram
het delen van kennis is altijd een verrijking

john

Re: Stoomdag in Leek 2014

Berichtdoor john » zo jun 01, 2014 6:55 pm

Mooi film materiaal Bram,

ik zat in sommige beelden (niet zichtbaar) er net achter.
Ik was met m`n clayton steamwagon achter de hamburger kraam bezig.

Beetje jammer dat er zo weinig stoom trekkers waren, welgeteld 2 of 3 aan deze kant van het station.
Aan de voorkant was het beduidend beter gesteld met rijdende stoomvoertuigen maar daar is de ruimte m te rijden zo klein.

Het is wel merkbaar dat de stoomdagen een steeds meer commerciële inslag krijgen.
En het is meer dan alleen maar stoom en modelbouw.
De Agri kant is er ook steeds meer bij (heeft weinig tot niets met stoomdagen te maken) en er komen ook steeds meer "vreemde" clubs bij, zoals de Unimog club.
Leuk dat ze er zijn maar voegen in mijn ogen weinig toe aan het "stoom" gevoel.
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

Erik.B
Contacteer:

Berichtdoor Erik.B » di jun 03, 2014 1:33 pm

Mooi filmpje Bram,

Ook ik heb mij weer zeer vermaakt tot en met zaterdag avond.
De zaterdag avond nog met een paar zeer gezellige deelnemers wezen spoor 1 rijden.
Een zeer geslaagde rit gehad en voor het eerst een mooie slinger aan wagons getrokken. :D
Man man wat heb ik lekker geslapen. :mrgreen:

Ook ik merk dat het sterk verandert elk jaar. Zo vond ik de tent ook erg mager gevuld.
Het 'figuur zagen' zou ik het maar noemen met brandstof kettingzagen is leuk om te zien, maar ook dit heeft niks met stoom en modelbouw te maken. Boven dien kan het constante geluid storend zijn voor sommigen.

Toch wil ik de organisatie bedankten voor de afgelopen dagen met hun in zet. :wink:
Do or Do not...there is no try...

http://www.eriksmodelstoom.webs.com/

john

Berichtdoor john » do jun 05, 2014 7:47 pm

Ik voel dit ook zo Erik.
Er worden steeds meer toeters en bellen bijgehaald die niets met stoom en modelbouw te maken hebben.
De modellen tent was het bezoeken nauwelijks waard, je merkt goed dat de handelaren van vroeger niet meer komen, of er niet meer zijn.

Verder vond ik het aanbod rijdende modellen op de weg dit jaar zeer mager.
Nog even en de speeltuin/kinder boerderij zijn de enige attraktie aan de soeeltuin kant van het park qua stoom.

Al met al is het natuurlijk een flinke organisatie die daar aan het werk is, en dat was allemaal prima geregeld.
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

Erik-Jan

Berichtdoor Erik-Jan » vr jun 06, 2014 2:59 pm

Leek 2014 was toch zeker de moeite waard; je kunt met mede modelbouwers en publiek leuk bijpraten, volop rijden op de diverse spoorbanen en ook nog gereedschap en materialen kopen. Het is is anders dan andere jaren.......maar alles verandert.
Een kleine foto impressie van het totale evenement vind je hier https://plus.google.com/photos/11581497 ... 1041656401:

Groetjes

Erik-Jan Stroetinga
http://livesteamt3.blogspot.nl/

Erik.B
Contacteer:

Berichtdoor Erik.B » vr jun 06, 2014 10:51 pm

Mooie foto's Erik-Jan! :D
Do or Do not...there is no try...

http://www.eriksmodelstoom.webs.com/

Terug naar “Spoor 1”