even voorstellen

Alles over de 3½", 5", 7¼" sporen

Moderator: Moderators

boontje

even voorstellen

Berichtdoor boontje » di mei 22, 2018 11:39 am

Hallo allemaal,

ik heb onlangs een 3,5 inch William aangeschaft en zit met een paar dingetjes.
laat ik me allereerst even voorstellen. Ik ben Matthijs, 20 jaar. Als kind kwam ik ieder jaar bij het radingspoor en ben daarmee ook geïnteresseerd geraakt in modellocomotieven. Omdat ik zelf niet over het gereedschap en de vaardigheden beschik zo'n lok zelf te bouwen en er een te koop werd aangeboden was dat een mooie kans om er toch mee te beginnen.

de lok is op zich in goede staat, er zijn alleen wel een paar kleine dingetjes waar naar gekeken moet worden.

- de ketelkeur. de lok heeft een ketelkeur van januari, echter niet volledig, de test onder stoom moet nog gebeuren.
- ik heb het vermoeden dat een van de drijfstangen iets tegen een leibaan aanloopt, hoewel dat wellicht kan komen omdat de lok op blokjes getest is en niet op z'n wielen rustte.
- de timing van de schuifkasten is misschien niet goed, als ik de lok op lucht laat lopen hoor ik maar twee exhaustslagen en loopt de lok onregelmatig.

nu is mijn vraag of er bij mij in de buurt een club/baan is (omgeving Deventer), ik heb zelf nog niet iets kunnen vinden. Verder zoek ik eigenlijk vooral wat hulp bij het oplossen van de problemen met de afstelling van cilinders en drijfwerk, ik kan zelf wel gaan prutsen... maar dat lijkt me niet zo'n goed idee.

groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door boontje op ma jun 04, 2018 10:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

pfb

Re: even voorstellen

Berichtdoor pfb » di mei 22, 2018 12:52 pm

Moi,
Welkom.
In de buurt van Deventer weet ik niks, maar in Enschede is een modelbouwclub met een baan waar jouw lok op kan rijden. Ook zijn daar mensen die je verder kunnen helpen met jou vragen.
De open dag is op 2 juni.
Groet, Peter

boontje

Re: even voorstellen

Berichtdoor boontje » ma jun 04, 2018 10:09 am

Hallo Peter,

bedankt voor je reactie. 2 Juni is niet gelukt helaas. Ik heb inmiddels via via wel contact met iemand.

Terug naar “3½", 5", 7¼" spoor”