Emco compact 8 langssupport weigert

Alles wat maar te bedenken is met werkplaatstechnieken kan hier gevonden worden.

Moderator: Moderators

Marco62

Emco compact 8 langssupport weigert

Berichtdoor Marco62 » za feb 24, 2018 12:35 pm

Beste technicussen,
Is er iemand die mij kan helpen met een reparatie aan mijn Emco compact 8. Het langssupport slipt door tijdens handbediend naar links of rechts draaien. Geen idee hoe dit te repareren, iemand wel of stel ik deze vraag op een heel verkeerd forum..? :shock:
Ik hoop van wel want ik gebruik hem heel vaak.

paulus

Re: Emco compact 8 langssupport weigert

Berichtdoor paulus » za feb 24, 2018 3:30 pm

Hallo Marco,
controleer of het tandwiel wat tegen de tandheugel draaid nog vast zit op de as en of het tandwiel wat gekoppelt is aan het handwiel nog vast zit.
je kunt vanaf de klauwplaat zijde je tandwielen zien.

georg49

Berichtdoor georg49 » za feb 24, 2018 3:32 pm

Hallo Marco, het handwiel op het support zit met een dwarspin vast aan een as waarop een vast tandwieltje is gemonteerd. Dat tandwieltje drijft een tussenas aan met daarop twee tandwielen. Het achterste tandwiel grijpt in op de tandheugel onder het bed. Als het handwiel 'geruisloos' doorslipt kan het de dwarspin zijn. Als tijdens het slippen er een ratelend geluid te horen is zal het wel een tandwiel zijn. Als je het support vast zet op het bed en je draait dan aan het handwiel slipt die dan en maakt het geluid? George49

Marco62

Berichtdoor Marco62 » zo feb 25, 2018 5:39 pm

Heren, mijn hartelijke dank, de dwarspin was afgebroken. Nu ff iets nieuws verzinnen. Thx.......

Terug naar “Werkplaatstechniek”