Dunne plaat lassen.

Alles wat maar te bedenken is met werkplaatstechnieken kan hier gevonden worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hertog-Ben
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 03, 2011 3:28 pm
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Dunne plaat lassen.

Bericht door Hertog-Ben » za okt 06, 2012 6:18 pm

plaatwerk d=0,9 mm, gelast maar nu moet ik de plaat weer vlak zien te krijgen. Wat is daar een goede methode voor?
Graag wat suggesties.
Ben bezig met een model Foster-Wheeler ketel ook wel D-ketel genoemd. Heb echter weinig tijd daarom vraag ik hulp, liefst in de buurt.

cornelis1945
Berichten: 12
Lid geworden op: do apr 19, 2012 1:24 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door cornelis1945 » ma dec 31, 2012 12:26 pm

Beste Ben,
Ik heb jaren met plaatwerk gewerkt, mijn ervaring is als je het met autogeen gelast hebt ,dan heb je een probleem ,dan moet je de lasnaad strekken met de hamer op een vlakke stalen plaat als onder grond of na gloeien met de lasbrander zodat de spanning er uit is. Elekstrisch lassen is minder problematich, alvorens als je gaat lassen eerst de lasnaad hegten om de 6 cm en daarna tussen de 6cm na hegten ,hierna kan je voordat je gaat aflassen, de naad strekken . deze methode geld ook voor autogeen lassen. Veel succes. gr.Cees

Plaats reactie