Pagina 1 van 1

Probleem draadsnijden op draaibank.

Geplaatst: do dec 01, 2022 3:56 pm
door Snipper
Best forumleden.
Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb al heel veel schroefdraad gemaakt op de draaibank , maar nu loop ik tegen een probleem aan.

Ik heb een staaf van onbekende samenstelling.
Hier moet M14x1.25 op gesneden.
Tijdens het snijden worden er van de flanken en de toppen stukjes weggeplukt.
Dit ziet er niet uit en wil dit graag oplossen.

Wat ik al geprobeerd heb.
HSS beitel en hardmetalen beitelplaatje.
Toeren variërend tussen 50 en 300.
Gewone invoeding.
Differentiële invoeding.
Beitelslede op 29.5 graad.
Invoedingsdiepte gevarieerd.

Niets helpt.

Is er iemand hier op het forum met wijze raad ????
Alvast bedankt voor het meedenken.

Re: Probleem draadsnijden op draaibank.

Geplaatst: vr dec 09, 2022 8:41 pm
door Rene Witteman
Beste, ik zou zeggen: as gebruiken voor iets anders en van een stuk automatenstaal bv het zelfde proberen, kun je kijken of het aan de bank, gereedschap of materiaal ligt.

groet René

Re: Probleem draadsnijden op draaibank.

Geplaatst: za dec 10, 2022 12:39 pm
door Snipper
Met automatenstaal gaat het prima en in messing ook.
Zal dus aan het materiaal liggen.
Bedankt voor de tip.

Gr. Ad